論文題目一覧(修了生分)
英語・英語教育研究専攻(修士課程)人間生活学総合研究科
(英語英文学専攻(修士課程)文学研究科)(平成24年度改組)
※教員の紹介はこちら
年度 | 論文題目 | 指導教員 |
---|---|---|
令和 4 |
A study of Communication Strategy Use by Japanese Junior High School Students as EFL beginner learners |
太田 洋 |
令和 3 |
The Effects of Text-based Synchronous Computer-mediated Communication on Upper-intermediate Level Japanese EFL Learners: A Qualitative Study of the Development of Oral Fluency and the Change of Communicative Interaction 中上級日本人EFL学習者における共時性Computer-mediated Communicationを用いたテキストベースのやりとりの効果:-第二言語口頭流暢性の向上とコミュニカティブ・インタラクションの変化に関する質的研究- |
田頭 憲二 |
令和 2 |
An Analysis of Young Learners’ Alphabet Letter Writing Ability : The Influence of the Order in Which Letters are Taught 初学者によるアルファベットの書き取り能力の分析~指導順序は影響するか~ |
太田 洋 |
令和 元 |
Development of the Bilingual Mental Lexicon of Japanese Beginner-level Learners of English :An Investigation of Lexical Networks Through a Word Association Task and Vocabulary Learning Strategies 日本人初級英語学習者のバイリンガルメンタルレキシコンの変容:語連想課題と語彙学習方略からみた語彙ネットワーク |
田頭 憲二 |
平成 30 |
Learners’ Perceptions of Recasts as Corrective Feedback: Cases With Acknowledgement and No Uptake Corrective Feedbackとしてのリキャストに対する学習者の認識―AcknowledgementとNo uptakeに焦点をあてて― |
太田 洋 田頭 憲二 |
How Do High School Students Incorporate the Metacognitive Strategies Taught in the Classroom into their Strategy Repertoires? 高校生のメタ認知方略はどのように習得されるのか |
太田 洋 | |
The Effect of Communicative Long-term Task Repetition on Junior High School Students’ Motivation for English Learning コミュニカティブで継続的なタスクリピティションが中学生の英語学習への動機づけに与える効果 |
太田 洋 | |
Investigating Japanese Junior High School Teachers’ Judgements: Word Frequency, and Junior High School Textbook “Range” 語の頻度及び分布度に関する日本人中学校英語教師の判断 |
太田 洋 | |
The Effectiveness of a New Type of English Curriculum Named the Five Round System 英語授業カリキュラム5ラウンドシステムの効果検証 |
太田 洋 | |
平成 29 |
The Effect of Retelling on the Reading Comprehension Skills of Junior High School Students in Japan 再話が中学生の英文読解に与える影響 |
太田 洋 |
平成 26 |
日本と韓国における小学校英語教育の比較 A Comparative Study of Elementary School English Education in Japan and Korea |
小泉 仁 |
Muriel Spark's Metafiction - Threshold of Real and Unreal - M.スパークの小説のメタフィクション性 -現実と非現実の狭間- |
伊藤 節 | |
平成 25 |
A Study of smooth Bridging Between English Activity at Elementary Schools and English-Language Education at Junior High Schools 小学校外国語活動と中学校英語科教育におけるスムーズな橋渡しの研究 |
矢田 裕士 |
A Study of Color Metaphors in English 英語における色のメタファーに関する一研究 |
鈴木 繁幸 | |
平成 24 |
A Comparative Study of Subject Materials in Authorized English Textbooks at Japanese Junior High Schools 中学校の英語検定教科書における題材比較研究 |
矢田 裕士 |
A Study of Materials for Cross-cultural Understanding in Authorized English Textbooks for Japanese Senior High Schools 日本の高等学校英語検定教科書における国際理解教育の研究 |
小泉 仁 根本 貴行 |
|
平成 23 |
A Study of American Fictional Characters Returning Home to Innocence, with Special Reference to The Great Gatsby and The Catcher in the Rye 無垢に還るアメリカ小説の人物たち -The Great Gatsby と The Catcher in the Rye を通して- |
新井 哲男 |
A Study of American Heroes, with Special Reference to The Autobiography of Benjamin Franklin and The Great Gatsby by F. Scott Fitzgerald アメリカン・ヒーローについての一考察 -『フランクリン自伝』と『ザ・グレート・ギャッツビー』を通して- |
新井 哲男 | |
A Study of Elementary School Students' Attitudes toward English ―In Light of Having Different Instructors― 小学校児童の英語への意識に関する研究-指導者相違に注目して― |
小泉 仁 | |
A Study of the Grammar Errors in the English Compositions of Japanese University Freshmen 日本人大学1年生の英作文にみられる文法的誤り分析の研究 |
矢田 裕士 | |
平成 22 |
A Study on Effects of Roma-ji on Teaching English at Primary Schools 小学校英語教育へのローマ字の影響の研究 |
小泉 仁 |
平成 21 |
A Study of English Teaching in Elementary School with Special Reference to Ideal Teaching 小学校英語教育の実態と望ましい授業運営の研究 |
矢田 裕士 |
平成 20 |
"The Gothic Heroine” in Northanger Abbey 『ノーサンガー・アベイ』にみるゴシックヒロイン |
伊藤 節 |
A Study of English Grammar Teaching in Japanese Junior High Schools -with Special Reference to “Focus on Form” - 日本の中学校における英文法指導研究 ― 特にフォーカス オン フォームに焦点を当てて ― |
矢田 裕士 | |
Teaching English Pronunciation to Japanese Elementary School Students 小学生に対する英語の発音指導 |
乾 隆 | |
平成 19 |
Ophelia's Double Image in Hamlet 『ハムレット』におけるオフィーリアの二面性 |
石塚 倫子 |
A Comparative Study of Culture between Japanese and Korean Junior High School English Textbooks 日韓の中学校英語教科書における文化比較研究 |
矢田 裕士 |